Tàrrega impulsa un canvi de paradigma del cooperativisme a Ponent amb la presentació del futur Pol Cooperatiu de Cal Valeri. Les entitats impulsores han presentat el projecte i han visitat les naus del carrer Sant Pelegrí que es rehabilitaran per acollir cooperatives, serveis comunitaris i iniciatives d’economia social.
La primera fase compta amb una inversió prevista d’entre 2,5 i 3 milions d’euros, amb finançament públic i l’aportació de les mateixes entitats, i les obres començaran, si es compleixen els terminis, durant l’últim trimestre d’aquest any.
Per als impulsors, el projecte va més enllà de compartir un edifici: vol esdevenir un ecosistema on convisquin activitat econòmica, ocupació inclusiva i serveis oberts al territori.
Des de la Generalitat, el projecte es presenta com un exemple del model de pols cooperatius que es vol impulsar arreu del país: espais liderats per les mateixes entitats de l’economia social, amb el suport de les administracions, però no exclusivament públics.
La rehabilitació, a càrrec de Laboqueria Arquitectura i Muntant Arquitectura Cooperativa, preservarà el caràcter industrial de les antigues naus i prioritzarà la reutilització de materials, l’eficiència energètica i un gran pati interior com a eix vertebrador de tot el conjunt.
L ‘Ajuntament de Tàrrega celebra un projecte que, a banda de dinamitzar aquest sector de la ciutat i reforçar el teixit cooperatiu, en properes fases podria impulsar la construcció d’habitatge assequible.
Els promotors preveuen que les obres tinguin una durada aproximada d’un any i mig i aspiren que el projecte es consolidi com un node de referència de l’economia social i cooperativa a les comarques de Ponent.