Agricultura, gastronomia i futur a la 22a Fira de l’Ametlla de Vilagrassa

Una jornada tècnica sobre el futur del cultiu ha donat el tret de sortida a un certamen que s’allargarà tot el cap de setmana

Aquest cap de setmana, Vilagrassa torna a posar l’ametlla al centre amb la celebració de la 22a Fira de l’Ametlla. Un certamen que combina el vessant agrícola i tècnic amb gastronomia, tradició i activitats per a tots els públics.
La fira ha començat aquest divendres amb una jornada tècnica adreçada als professionals del sector. S’hi han abordat qüestions com la biodiversitat, la pol·linització i la comercialització de l’ametlla, en una campanya especialment bona per a les diferents varietats del cultiu.

La programació institucional inclou un acte a la sala de plens de l’Ajuntament, amb la participació de l’alcalde i de representants de Puigverd d’Agramunt, municipi convidat enguany. També s’hi lliurarà l’Ametlla de Plata a Mari Pau Huguet, en reconeixement a la seva trajectòria periodística i televisiva, i la distinció Gust de Lleida.

La gastronomia tindrà també un pes destacat, amb la participació del xef Dani López, del restaurant O Sole Mio de Lleida, que elaborarà una crema catalana amb torró d’Agramunt. El programa es completarà amb una cassola d’Ada Perallada i una demostració de la xef balaguerina Eva, coneguda com a Txica DXef, que recuperarà una recepta tradicional amb ametlla.


Informa: Oriol Gordillo Laboreo i Miquel Miras Fusté

Escrigui les paraules clau de recerca i pressiona la tecla Retorn.