Després de la projecció de 90 llargmetratges, documentals i curtmetratges, a més d’una desena d’activitats, el Galacticat tanca la seva 12a edició amb xifres rècord d’espectadors. El festival de cinema, apostant per un certamen més generalista, ha aconseguit augmentar la xifra dels visitants al llarg de la setmana en un 40%, acumulant fins a 1400 assistents.
L’organització també defensa que el canvi de rumb del Galacticat ha permès podem programar projeccions i activitats de més qualitat, que s’obre a un públic més ampli, i atreure a més gent del sector que participen activament en el festival, com la seixantena de directors, guionistes i productors que han vingut a presentar els seus projectes.
Alguns d’ells van ser guardonats en l’acte de clausura que va tenir lloc a Cal Trepat amb l’entrega de premis de les seccions oficials del festival i de la Trobada de Talents. Un palmarès amb segell de Ponent amb l’èxit de dues produccions locals: la directora de Rosselló Alba Pifarré s’ha endut el Premi del Públic a millor llargmetratge pel seu documental Parirem sense por; i Joel Munu ha guanyat el Premi al Millor Curtmetratge de Gènere Lliure, amb el curt El hombre que mató a Terry Gilliam.
Finalment, el premi a millor pel·lícula d’enguany ha estat per Lujuria, el primer llargmetratge del director Mexicà, Iñaki Aguilar. El jurat també va atorgar fins a 13 premis més, quatre dels quals de la Trobada de talents.
L’acte de clausura va tenir el toc final amb un concert a càrrec del grup ‘El sobrino del diablo’.
Informa: Gerard Díaz Tribó