
El jardí del Convent de Sant Bartomeu de Bellpuig es prepara per acollir aquesta nit una de les actuacions més destacades del cicle d’estiu als monuments catalans. I és que Elena Gadel hi presentarà La dona que em vesteix, un espectacle carregat d’intimitat, emoció i bellesa escènica que transformarà aquest espai patrimonial en un escenari viu i proper.
Amb una escenografia elegant i una posada en escena que dialoga amb la pedra i la llum del vespre, Gadel desplegarà un repertori que inclou temes com Et confesso, Lobo, Dóna’m temps o La dona que em vesteix. Acompanyada per Toni Pagès (percussió i teclats) i Marc López (guitarra), l’artista oferirà un concert que convida a la introspecció i a la connexió emocional a través de la música.
Aquesta proposta forma part del cicle “Aquest estiu, Patrimonieja”, impulsat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, que enguany proposa més de 100 activitats en monuments, jaciments i museus d’arreu del país. Amb l’objectiu de fer del patrimoni un escenari cultural viu i participatiu, el cicle inclou propostes musicals, arts escèniques, visites guiades i activitats familiars que acosten el patrimoni a públics diversos.
La vetllada d’aquesta nit compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Bellpuig i s’inscriu en una programació d’estiu que també inclou els festivals de Jordi Savall al Reial Monestir de Santes Creus, la Schubertíada a la Canònica de Vilabertran, La Pedra Parla a Santa Maria de Vallbona o els concerts del Portalblau al MAC Empúries.
Com ja és tradició, el concert d’Elena Gadel anirà precedit d’una visita guiada gratuïta al convent, prevista per a les 19.30 hores. Els assistents podran recórrer els espais d’aquest conjunt fundat el 1507 per Ramon de Cardona-Anglesola, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional i conegut pel seu claustre amb columnes helicoïdals i capitells esculpits, un exemple únic de la transició del gòtic al renaixement a Catalunya.
A més, durant l’actuació hi haurà una paradeta de Boldú Viticultors, on es podrà degustar una copa de vi. La primera serà gentilesa de l’Ajuntament, mentre que la resta es podran adquirir a preus populars.
Amb les entrades exhaurides, la proposta d’aquesta nit promet una experiència única, on la música contemporània i l’arquitectura històrica s’entrellacen per oferir una vivència artística plena de matisos. El concert d’Elena Gadel a Bellpuig és, sens dubte, una de les cites destacades d’aquest estiu cultural als monuments catalans.