ASPID insereix 55 persones al mercat laboral a l’Urgell durant el 2025

Reunió de balanç amb la regidora d’Acció Social, Alba Castellana

Els Serveis d’Orientació i Intermediació Laboral d’ASPID han aconseguit durant l’any 2025 inserir 55 persones al mercat laboral a l’Urgell, de les quals 31 eren persones amb discapacitat i 24 persones amb risc d’exclusió sociolaboral. ASPID ha atès en total 128 persones (45 amb discapacitat i 83 amb risc d’exclusió sociolaboral), ha establert línies de treball amb 98 empreses, ha gestionat 57 ofertes de treball i ha coordinat 3 pràctiques no laborals.

Aquestes dades formen part de l’informe que ASPID ha presentat avui a l’Ajuntament de Tàrrega, en una reunió que ha servit també per refermar la voluntat de col·laboració entre ambdues entitats. Cal recordar que el consistori cedeix a ASPID les instal·lacions en les quals es donen aquests serveis als habitants de l’Urgell. Han participat en la reunió Alba Castellana, regidora d’Acció Social; Bibiana Bendicho, presidenta d’ASPID; i Lidia Méndez, directora del Servei d’Orientació Laboral de l’entitat.

Concretament, el Departament Orientació i Intermediació ha atès 45 persones amb discapacitat a través del programa SIOAS i 83 persones amb risc d’exclusió sociolaboral (21 dels quals inscrits en el programa Orienta, persones perceptores d’una prestació no contributiva). A més a més, el servei ha fet 717 accions per promoure la inserció d’usuaris adreçades a un total de 98 empreses. En total, s’han gestionat 57 ofertes i 3 pràctiques no laborals.

D’altra banda, s’han inserit al mercat laboral 31 persones amb discapacitat per mitjà del programa  SIOAS (amb un total de 37 contractes) i 24 persones amb risc d’exclusió sociolaboral per mitjà del programa Orienta (amb un total de 33 contractes). ASPID ha desenvolupat també al llarg del 2025 un treball en xarxa i comunitari continuat amb reunions trimestrals amb la Xarxa de l’Ocupació de l’Urgell per compartir experiències i organitzar accions conjuntes per afavorir l’ocupació de les persones.

Àmbit de l’autoocupació

L’àrea d’emprenedoria, a través del Punt d’Autoocupació Incorpora de la Fundació la Caixa, ha atès 7 persones (de les quals una amb discapacitat), amb el resultat d’1 pla d’empresa iniciat i 4 empreses creades. Concretament, s’han posat en marxa un gimnàs, una empresa de transport de mercaderies, una agència de comunicació i màrqueting i un centre de pilates. A banda de les activitats consignades, el servei d’ASPID ha portat a terme altres accions, com la sessió de sensibilització de prevenció d’accidentalitat per a joves feta a l’escola Vedruna de Tàrrega i la participació a la Mostra d’Entitats de Tàrrega, a la Fira #Estudies&Treballes (juntament amb la Xarxa per l’Ocupació de L’Urgell), al Consell de Ciutat i a la Taula de Salut Mental de Sant Guim de Freixenet. A més, ASPID ha estat present en el Consell de Ciutat de Tàrrega com a representant de les entitats socials de la població urgellenca.

Escrigui les paraules clau de recerca i pressiona la tecla Retorn.