FiraTàrrega obre fronteres amb l’art de carrer

La 46a edició arrenca amb un 70% d’ocupació, 23 sessions exhaurides i ‘Incontinuo’ de Kamchàtka com a espectacle inaugural

FiraTàrrega és art celebrat als carrers i les places, i pensat des de l’empatia i la consciència social. La companyia barcelonina Kamchàtka ha inaugurat la 46a edició de la fira amb l’obra ‘Incontinuo’, una experiència immersiva de gran format que ha commogut milers de persones aplegades a l’Hort del Barceloní. L’espectacle ret homenatge a qui ha hagut de marxar de casa seva sense saber on anirà, amb una atmosfera volgudament incòmoda i commovedora, música en directe, una pel·lícula i la participació d’una seixantena de persones nouvingudes.

La primera jornada de la Fira s’ha completat amb una vintena d’espectacles durant la tarda i el vespre i l’arrencada de les activitats professionals a La Llotja. En destaquem l’IN SITU FOCUS #1, el Crea en Xarxa i la jornada Lleida Escena 2026. La consellera de Cultura, Sònia Hernàndez, ha presidit el passeig inaugural de les autoritats.

Aquest divendres la jornada compta amb cinquanta-set funcions de quaranta-quatre espectacles diferents. Una multitud de propostes a càrrec de companyies com Alba Sarraute, Azkona Toloza, Festuc, Xip Xap, Manolo Alcántara o els cerverins Urko Maschinen, que estrenen la seva primera peça de carrer.

Ara sí, s’aixeca el teló a quatre dies de celebrar i democratitzar l’art i de reubicar Tàrrega, per quaranta-sisena vegada, al focus mundial de la creació escènica de carrer.


Informa: Clara Adsuar Cortés i Oriol Gordillo Laboreo

Escrigui les paraules clau de recerca i pressiona la tecla Retorn.