La CUP de Tàrrega emet un comunicat on valora la decisió de no investir Artur Mas com a president

foto viaComunicat de l’assemblea local de la CUP de Tàrrega sobre la decisió de no investir el candidat de Junts pel Sí

L’assemblea local (AL) de la CUP de Tàrrega volem expressar públicament la nostra posició respecte  de la decisió de la CUP-Crida Constituent de no facilitar la investidura d’Artur Mas com a president de la Generalitat de Catalunya, tal i com ja vam fer el dia 31 de desembre a Ràdio Tàrrega.

La postura majoritària, tot i que no unànime, de la nostra AL va ser la de donar dos vots estratègics a favor del procés i vuit abstencions a la política de CDC, i així facilitar la investidura del candidat de Junts pel Sí i poder formar Govern a Catalunya per executar el mandat del 27-S.  Així ho vam traslladar a l’Assemblea Territorial de Ponent-Pirineus i al Consell Polític del passat 3 de gener.  Això, però, no significa una aprovació de la figura d’Artur Mas com a líder del procés, sinó la possibilitat d’avançar cap a la construcció de la República catalana.

D’altra banda, denunciem l’immobilisme d’ERC, desapareguda en les taules negociadores, així com l’actitud inflexible que ha mostrat en tot moment CDC, que ha fet recaure tota la responsabilitat de la negociació a la CUP-CC, i que no ha mogut ni una sola fitxa per poder facilitar l’acostament dels sectors més reticents a la investidura d’aquell qui ha estat la cara visible de les retallades i les privatitzacions en el nostre país.

Ara bé, tot i que la respectem, també volem expressar la nostra insatisfacció amb la decisió que sorgí al Consell Polític de la CUP-CC de no facilitar la investidura d’un president, ja que la seva conseqüència, la convocatòria d’unes noves eleccions, la considerem un error històric molt greu. Creiem que cal actuar amb altura de mires i responsabilitat, encara que els altres actors polítics no ho facin. En aquest sentit, creiem que Artur Mas comet també una irresponsabilitat no apartant-se.

Com a AL volem reiterar públicament el nostre compromís a nivell nacional amb la independència dels Països Catalans i amb les lluites socials, així com també a nivell local amb la feina municipal, un dels puntals de la nostra formació i el principal motiu pel qual l’AL de Tàrrega va néixer. Seguim amb la voluntat de fer política des de la ciutadania i de manera horitzontal treballant per un nou país des dels municipis.

Ruptura, Independència, Procés Constituent!

Comenta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *

Escrigui les paraules clau de recerca i pressiona la tecla Retorn.