Després dels talls de carretera d’aquest diumenge, que van afectar la C-14 i l’A-2 al seu pas per Tàrrega, el Departament d’Agricultura ha anunciat un nou pla de xoc per reduir “dràsticament” la sobrepoblació de conills al Segrià i a l’Urgell.
La decisió arriba després de la reunió celebrada aquest dilluns entre el conseller Òscar Ordeig i les organitzacions agràries convocants de les mobilitzacions. El Departament es compromet a desplegar noves actuacions durant el mes d’agost i assegura que treballarà de manera continuada fins a reduir la plaga.
Més enllà de la plaga de conills, els representants del sector també han tornat a reclamar que es revisin les Zones d’Especial Protecció per a les Aus, les ZEPA, especialment després dels incendis de les darreres setmanes. En aquest sentit, el conseller ha avançat que a la tardor presentarà una proposta de compensacions als agricultors i ha obert la porta a flexibilitzar algunes restriccions, com ara les relacionades amb el reg en aquests espais.
Els sindicats agraris valoraran ara el contingut del compromís adquirit pel Departament abans de decidir si donen per tancades les mobilitzacions o mantenen la pressió les properes setmanes.
Informa: Clara Adsuar Cortés i Oriol Gordillo Laboreo